Marius Chiriac a scris

CSS filters si puterea lor in webdesign

Initial create pentru folosirea impreuna cu SVG-uri, filtrele CSS sunt o metoda foarte puternica de manipulare a elementelor din website prin post-procesare, in special acum cu trend-urile de folosire de mult blur sau culori mute […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

De ce am nevoie de website?

Un pas important pentru orice afacere este crearea unui website. Fie ca ai un business mic local sau o afacere multi-nationala, prezenta online a ajuns sa fie esentiala tuturor, ea fiind cheia succesului. Dar de […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

Analiza vizuala in procesul de branding

„Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.” – David Ogilvy Pentru o buna intelegere, trebuie sa vizualizezi. In procesul de branding sau rebranding, intelegerea proiectului provine […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Tehnologii web de evitat

Exista multe motive pentru care unele aplicatii web sau website-uri continua sa foloseasca tehnologii web invechite sau nepotrivite. Principalele sunt lipsa de dezvoltare continua focusata pe updatarea tehnologiilor folosite si dorinta de a mentine compatibilitatea […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Design responsive pentru website-uri

O data cu aparitia primelor smartphone-uri, design-ul site-urilor s-a schimbat radical. Unul din cele mai folosite buzzword-uri cand vine vorba de crearea de website-uri este „responsive”. El reprezinta o metoda sau filozofie de dezvoltare a […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Brandurile au mers mai departe

Cand planeta s-a oprit in martie si aprilie, brandurile au mers mai departe. Care au fost strategiile pe care le-au adoptat companiile in acea perioada? Daca vorbim strict de perioada de urgenta deciziile de marketing […]

Citeste tot articolul

Victor Calomfir a scris

Identitatea vizuala ca un meci de ping-pong

Constructia si implementarea unei identitati vizuale se desfasoara in mai multe „seturi” exact ca intr-un meci de ping-pong. Fiecare etapa trebuie parcursa si niciodata sarita. Astfel ca agentie ne este „servit” un brief iar noi […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Legea Pareto in branding

Cand dezvoltam namingul sau look&feel-ul – cele 2 etape creative intr-un proces de re/branding avem multe idei care pleaca din ADN-ul brandului. Cand zic multe, chiar sunt multe. Daca dezvolti 100 de idei, una dintre […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Drumul antreprenorului

Stau de vorba cu multe startup-uri. Drumul unui antreprenor e sinuos. Mai ales daca vine dintr-o multinationala. Din exterior pare simplu. Cantaretii au voce. S-au nascut cu talent. Pictorii, la fel. Hagi, Nadia sau Halep […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #5 – Pop Art

Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #4 – Suprarealism

Suprarealismul este un curent aparut la inceputul secolului 20, poetul avangardist Guillaume Apollinaire fiind primul care a folosit acest termen. Andre Breton, reprezentant al curentului, spune in manifestul sau din 1924 ca suprarealismul este o […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #3 – OP ART

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Viitorul internetului #1 – HTML6

In aceasta serie de articole vom discuta despre viitorul internetului si tehnologiile care vor ajunge in curand in calculatoarele si telefoanele tuturor. HTML-ul, mai exact HyperText Markup Language, este limbajul internetului dezvoltat de catre WHATWG […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #2 – Swiss Style

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #1 – Pablo Picasso

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Lecții de branding în pandemie

Fie că vorbim de branding de produs, de companie sau de angajator, 2020 a venit cu lecții de neuitat pentru ownerii de branduri. Anul care se încheie a fost dominat de responsabilitate socială și sustenabilitate, […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Cum creezi afinitate față de brand

Când companiile pun ideile, valorile și credințele mai presus de produsele lor, iar consumatorii se identifică cu acestea la nivel personal, rezultatul poate fi uimitor. Clienții se transformă în cumpărători loiali, iar numărul fanilor adevărați […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Cum influențează brandingul Generația Z

Noutate, brand, design, statut. Așa se poate rezuma pe scurt procesul de selecție a unui brand de către membrii Generației Z, iar criteriile lor aparte de selecție determină companiile să își adapteze produsele și campaniile. […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Crescut, dospit, lansat

Crescut, dospit in criza. Proaspat scos din cuptor azi. Homebakers. Acesta e unul din acele proiecte nascute in plina pandemie. Cand a sunat @Daniel Nicolae sa ne intrebe daca vrem un proiect misto… am trait […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

OUG130 pentru antreprenori

Acum antreprenorii primesc bani pentru branding prin OUG130 pana la sfarsitul anului. Ce tip de IMM-uri pot accesa acesti bani? IMM-urile afectate de pandemie pot face branding pe Capital de lucru. Pe langa chirie, echipamente, […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Cum transformi un magazin intr-un brand

In teorie, e simplu sa transformi un magazin intr-o destinatie de shopping. Nu trebuie decat sa creezi o comunitate, sa oferi clientilor un mediu interactiv si sa iti comunici corect brandul. De Dochita Zenoveiov Peste […]

Citeste tot articolul

False mituri despre branding in online

Pare simplu, accesibil si rapid sa construiesti un brand in online, dar in realitate nu este deloc asa. Online-ul este un mediu sofisticat si fragmentat, in care metrics-urile se schimba permanent, iar consumatorii sunt supusi […]

Citeste tot articolul

Guvernanta Corporativa Online

Proiectul BIOFARM a fost pentru mine prima mare companie listata la Bursa de Valori Bucuresti. Pana la acel moment nu stiam de bunele practici in domeniu si recomandarea celor de la BVB de a comunica […]

Citeste tot articolul

Private Label

De la o simplă etichetă la un brand strategic Mult timp, private label a fost asociat cu imaginea unor produse ieftine, care răspund unor nevoi de bază ale consumatorilor, incapabile de a crea emoție prin […]

Citeste tot articolul

Biroul de acasa

Marius Chiriac Web Innovator Sunt printe putinii fericiti care au un job ce nu este legat automat de o cladire anume. Ca programator nu am avut probleme cu tranzitia de la birou la munca acasa […]

Citeste tot articolul

LUCKY STRIKE

Cu siguranta si voua vi s-a mai spus “relaxeaza-te, lucrurile bune vor veni atunci cand te astepti mai putin”. Mereu am privit indoielnic aceasta zicala, insa acum, cu riscul de a suna a cliseu, este […]

Citeste tot articolul

Emotia primului ambalaj desenat

In ultimul deceniu profesia de graphic designer a fost segmentata in cat mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, brand product identity, layout designer, game designer, si lista poate continua, […]

Citeste tot articolul

Scoala de design si rolul ei

In multe foarte multe domenii scoala reprezinta baza, punctul de plecare, rampa de lansare pentru viitoarea cariera. Meseria de designer nu face nici ea exceptie. Pentru cei ce opteaza pentru cariera de designer asteptarile sunt […]

Citeste tot articolul

Internetul peste 10 ani

Internetul a ajuns sa fie prezent in viata tuturor printr-o evolutie rapida a technologiilor care formeaza tot ce stim noi despre acesta. Cu viteze din ce in ce mai mari oferite de providerii de internet […]

Citeste tot articolul

Programatorul poliglot

A fi poliglot inseamna, in cei mai simpli termeni, a castiga un salariu mai mare. Cineva care stie germana si engleza poate castiga cu pana la 25% mai mult decat cineva care stie doar engleza. […]

Citeste tot articolul

Ce genereaza emotie

Ce genereaza emotie in interactiunea brandului cu consumatorul? Emotia este cea care, de multe ori, ne guverneaza gandurile, actiunile si deciziile, inclusiv cele legate de achizitiile pe care le facem. Iar importanta acesteia in crearea […]

Citeste tot articolul

Motive sa incepti sa inveti JS

JavaScript este cel mai popular limbaj de programare din lume. Daca e sa ne luam dupa cei de la W3Techs, JS sta in spatele a 95% din website-uri care folosesc client-side scripting. Explozia in popularitate […]

Citeste tot articolul

BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an. Insa, in era digitala, este putin descurajant […]

Citeste tot articolul

Programatorii invata non-stop

Doua din legile nescrise pe care toti programatorii ar trebui sa le urmeze sunt in primul rand sa nu se opreasca niciodata din programare si in al doilea sa nu se opreasca niciodata din invatat. […]

Citeste tot articolul

Branding si noroc

Businessul nostru este foarte corect. Ne recrutam angajatii, nu ii furam de la competitie asa cum fac altii. Ne platim corect angajatii. Produsele noastre sunt de cea mai buna calitate. Dar sunt cativa jucatori in […]

Citeste tot articolul

Branding si dopamina

Arhitectura creierului aparent simpla cu ochiul liber devine tot mai complexa la microscop. Materia cenusie consta in miliarde de neuroni. Ca o antena ea primeste mesaje de la alti neuroni cu ajutorul dendritelor care sunt […]

Citeste tot articolul

Branding & trafic

Calatoresc mult in tara. Mergeam la o intalnire pe timp de noapte. Limita de viteza 90 km/h. In fata mea un tir. In stanga linie continua. Tirul facea regulile pe sosea. Singurul plus era ca […]

Citeste tot articolul

Branding si creier

Se vorbeste foarte mult in ultima perioada la conferinte, pe youtube, in posturile de pe linkedin despre experiente de brand [brand experience]. De ce avem nevoie de experiente? Sau care e legatura? Doar experienta e […]

Citeste tot articolul

Dilema clientului nostru

Dilema clientului nostru: Ce sa aleg? Agentie branding, freelancer sau sa-mi angajez echipa de marketing? Ne-am intalnit recent cu un antreprenor care ne-a inspirat sa scriem acest post. Ne grabim s-o facem sa nu pierdem […]

Citeste tot articolul

Securitatea website-ului tau

Securitatea website-ului si a informatiilor stocate pe server este o problema cu care se confrunta toata lumea zilnic. Nu exista o solutie care sa rezolve toate probleme si sa iti ofere protectie 100%, dar sunt […]

Citeste tot articolul

Alegerea hosting-ului potrivit

Alegerea unui plan de hosting potrivit site-ului tau este esentiala. Indiferent de cat de mult lucreaza un programator la un website incercand sa-l optimizeze si sa-l faca sa se incarce cat mai repede, un server […]

Citeste tot articolul

Interviu Revista Progresiv

Copy-paste sau autenticitate, de unde vine cel mai mare castig? Relevanta si diferentiere – acestea sunt cele doua coordonate majore pe care se construieste un brand. Si, desi calea cea mai simpla este sa te […]

Citeste tot articolul

Dezvoltare de animatii cu CSS si JS

Costruirea de animatii pentru un website este un proces de continuu de iterare. De la identificarea elementelor care pot fi dinamice si animate in design-ul unui website pana la transpunerea si finalizarea acestor idei in […]

Citeste tot articolul

Caligrafie vs. lettering

Am aflat de lettering in urma cu 4 ani, in timp ce (re)descopeream caligrafia la un curs de cateva saptamani si de atunci am continuat sa desenez si sa ilustrez tot felul de citate si […]

Citeste tot articolul

Office training

Training-ul la birou vine cu beneficii mari angajatilor si firmei. Dan Platon Pentru mine, training-ul primit de la Valentin m-a ajutat sa ma organizez mult mai bine prin punerea in practica a conceptelor de time […]

Citeste tot articolul

Mentenanta unui website

Sanatatea website-ului tau este la fel de importanta ca cea personala. Website-ul este un organism care va creste alaturi de brand-ul si afacerea ta si ca pentru orice organism pot aparea probleme de sanatate. Acestea […]

Citeste tot articolul

Un Nou inceput Stralucitor

Povestea incepe acum doua luni, atunci cand am inceput sa simt cum viata mea se afla intr-un inechilibru tot mai accentuat. Pe atunci nu mai lucrasem de peste 1 an de zile si simteam nevoia […]

Citeste tot articolul

Interviu IQads

Dochita Zenoveiov: Brandurile vor incerca sa ne vanda “timp” Suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste interesul pentru branding in Romania, spune Dochita Zenoveiov, Brand Consultant INOVEO, care are o experienta de 20 […]

Citeste tot articolul

Progresiv Awards 2019

Competiția Progresiv Awards 2019 și-a desemnat câștigătorii în cadrul Galei Progresiv Awards desfășurate la Casino Sinaia, în seara de 14 martie, care a reunit peste 470 de profesioniști din retail & FMCG. Research Partner în […]

Citeste tot articolul

Designul de afiș polonez

În ultimul an mi-am îndreptat atenția spre design-ul de afiș ca exercițiu de relaxare în timpul liber și îmi doream să vizitez Elveția sau Polonia, pentru a afla cât mai multe. Primul contact cu o […]

Citeste tot articolul

Interviu PR Romania

Dochița Zenoveiov: O construcție care nu are integritate și bine în ea se va destrama mai devreme sau mai târziu. Absolventă a unui MBA, Dochița Zenoveiov are o experiență de 20 de ani în branding […]

Citeste tot articolul

Retail modern vs traditional

Intr-o industrie extrem de dinamica precum cea a bunurilor de larg consum, retailerii si producatorii sunt constransi sa tina piept schimbarilor de comportament de consum prin investitii masive in zona de tehnologie, inovatie sau servicii de branding si pozitionare. […]

Citeste tot articolul

Megagen Romania

Compania Megagen a fost fondata in anul 2002 de catre o echipa de dentisti experimentati care erau in cautarea unor solutii moderne pentru pacientii lor. Megagen a revolutionat piata cu produse de calitate superioara, de la implanturi dentare pana la echipamente de ultima generatie pentru dentisti. […]

Citeste tot articolul

Urmeaza proiecte interesante din zona de online!

Este foarte mult de lucrat la o platforma online. A traduce paragrafele de text in simboluri nu este usor, necesita o echipa care sa lucreze DOAR la asta, la transcrieri. Daca vrei sa oferi o experienta de brand, sa aliniezi pachetul vizual, site, comunicare, reprezentarea comenzilor, a tot ce inseaman experienta unui magazin online, trebuie sa fie aliniate la culoare, tipul tau de font si asa mai departe. […]

Citeste tot articolul

New kids on the block

Berea Zăganu, cafeaua de la 5 to Go sau salata de la Fru Fru sunt câteva dintre expresiile aproape zilnice care au intrat în limbajul comun şi s-au instalat în percepţia publicului, de parcă ar fi fost acolo dintotdeauna. […]

Citeste tot articolul

Drumul Brandingului

Produsele sunt făcute în fabrică, iar brandurile în mintea consumatorului”, spunea inovatorul în branding Walter Landor, reperul agenției INOVEO în branding. Extrapolând, nu orice produs devine brand. Și aceasta este decizia anteprenorului. Un produs nou lansat devine brand în momentul în care coagulează în jurul promisiunii sale o comunitate constantă de clienți care crește în timp. Iar un client preferă un brand atunci când are mai multe opțiuni și alege unul, uneori chiar cu un preț mai mare. […]

Citeste tot articolul

Despre Brandathlon, interviu cu Dochita Zenoveiov

Brandathlon este o competitie pentru fiecare antreprenor care este interesat sa treaca la un alt nivel al business-ul sau, implicit, sa-si creasca vanzarile. Se adreseaza brand-urilor romanesti care s-au pus la punct pe partea de productie, distributie si vanzari, dar isi doresc sa puna accent pe imaginea care aduce mereu noi oportunitati. […]

Citeste tot articolul

O zi din viata unui graphic designer

07:15 Intr-un mod cu totul surprinzator ma trezesc la a treia alarma. Le dezactivez pe celalalte doua si ma transport pana in dus. Imi promit in fiecare seara ca nu o sa ma mai lungesc si ca o sa ma culc mai devreme, dar degeaba, pasiunea ma tine treaza uneori pana spre dimineata. […]

Citeste tot articolul

De ce e Tony Robbins un brand?

Tony Robbins imbina cu maiestrie cele patru ingrediente ale brandingului: Relevanta + Diferentiere livrate Coerent + Consecvent. Pozitionarea seminarului lui Tony Robbins: stiinta livrata prin spectacol. Stiinta = content de Business, Finance, HR, Marketing, Sales, […]

Citeste tot articolul

Sustinem produsele 100% romanesti

deLivada este un business de familie din Foscani care produce, sorteaza si ambaleaza anual 2500 tone de fructe din livada de 45 de hectare in sistem olandez. In urma procesului de audit, specialistii in branding INOVEO au […]

Citeste tot articolul

Am deschis sezonul de rebranding in turism

Conacul Archia, un business de familie din Deva ce recupereaza valorile transilvanene si promoveaza spiritul boierului contemporan. Rezultatele auditului au permis specialistilor de branding de la INOVEO sa defineasca esenta brandului Conacul Archia – prima […]

Citeste tot articolul