Marius Chiriac a scris

Website-uri de tipul one-page

Website-urile care au un design de tipul o singura pagina (one-page) sunt perfecte pentru brand-urile personale, produse specifice, startup-uri, portofolii sau freelanceri. Sunt usor de creat si pot fi gazuite pe servere mici care nu […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Ce este si cum sa folosesti HSTS

HTTP Stric Transport Security sau pe scurt HSTS este o metoda prin care un site ce foloseste HTTPS sa fie fortat sa foloseasca conexiuni securizate. Este un best practice pentru website-urile wordpress (si orice alt […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Rebranding Conacul Archia

Generatia milenistilor convinge parintii antreprenori ca prin rebranding se poate face diferenta in turism. O solicitare pe mail ne-a determinat sa ne urcam in masina la 5 dimineata, sa conducem vreo 470 de kilometri pana […]

Citeste tot articolul

a scris

Brandingul Mallurilor

Mallul este, practic, interpretarea occidentala si contemporana a ceea ce era odinioara – si mai este in multe orase – targul sau talciocul, in cultura micilor orase romanesti, adica acel eveniment saptamanal, intr-o zi specifica, […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Date structurate pentru SEO

Datele structurate sunt o metoda de a descrie site-ul tau pentru un motor de cautare precum Google Search. Il poti folosi pentru carti, filme, produse dintr-un magazin si multe alte categorii. Pentru acest lucru a […]

Citeste tot articolul

Matei Hagiescu a scris

Unitati de masura responsive

Deoarece exista multe unitati de masura diferite in CSS, deseori iti pui intrebarea: care este cea mai buna varianta in acest moment? Cele mai populare unitati sunt px și %, insa nu trebuie sa ramanem […]

Citeste tot articolul

Matei Hagiescu a scris

Rolul animatiilor

Animatia web este o modalitate puternica de a exprima idei, mesaje și concepte. Aplicata corect, trezeste la viata un site. Ca atare, principalul motiv pentru care se utilizeaza animatia web este cresterea gradului de utilizare, […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

Procesul de branding

“Your brand, fundamentally, is the bundle of thoughts, feelings, actions and impulses about you that people have out there in the world – and that’s why it’s so powerful.” Robert Jones Brandingul, din punctul meu […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

„Dark mode” pentru website-uri

Unul din cele mai populare trend-uri din ultimul an este adaugarea a unei variante „dark” al temei unui website sau aplicatii. Dar acest trend nu este ceva nou ci este o revenire a look-ului pe […]

Citeste tot articolul

Matei Hagiescu a scris

Importanta User Experience (UX)

Pentru a castiga fidelitatea clientului, nu este de ajuns sa ai un continut de calitate, bogat sau bine structurat. Nu este de ajuns nici sa ai un design atragator, plin de animatii si culori. Mai […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

De ce folosim WordPress, cel mai popular CMS

Clientii nostri ne intreaba des la meeting-uri de ce folosim WordPress ca platforma principala de dezvoltare a website-urilor noastre. Lansat in 2001, WordPress a ajuns sa fie CMS-ul (Content Management System) numarul 1 din lume […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

Arhitectura de brand

Ce este arhitectura de brand? Pe scurt, arhitectura de brand se ocupa cu gestionarea perceptiilor. Este tehnica folosita in strategia de branding pentru a organiza si structura portofoliul unei companii. Acesta poate include produse, servicii, […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

CSS filters si puterea lor in webdesign

Initial create pentru folosirea impreuna cu SVG-uri, filtrele CSS sunt o metoda foarte puternica de manipulare a elementelor din website prin post-procesare, in special acum cu trend-urile de folosire de mult blur sau culori mute […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

De ce am nevoie de website?

Un pas important pentru orice afacere este crearea unui website. Fie ca ai un business mic local sau o afacere multi-nationala, prezenta online a ajuns sa fie esentiala tuturor, ea fiind cheia succesului. Dar de […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

Analiza vizuala in procesul de branding

„Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.” – David Ogilvy Pentru o buna intelegere, trebuie sa vizualizezi. In procesul de branding sau rebranding, intelegerea proiectului provine […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Tehnologii web de evitat

Exista multe motive pentru care unele aplicatii web sau website-uri continua sa foloseasca tehnologii web invechite sau nepotrivite. Principalele sunt lipsa de dezvoltare continua focusata pe updatarea tehnologiilor folosite si dorinta de a mentine compatibilitatea […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Design responsive pentru website-uri

O data cu aparitia primelor smartphone-uri, design-ul site-urilor s-a schimbat radical. Unul din cele mai folosite buzzword-uri cand vine vorba de crearea de website-uri este „responsive”. El reprezinta o metoda sau filozofie de dezvoltare a […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Brandurile au mers mai departe

Cand planeta s-a oprit in martie si aprilie, brandurile au mers mai departe. Care au fost strategiile pe care le-au adoptat companiile in acea perioada? Daca vorbim strict de perioada de urgenta deciziile de marketing […]

Citeste tot articolul

Victor Calomfir a scris

Identitatea vizuala ca un meci de ping-pong

Constructia si implementarea unei identitati vizuale se desfasoara in mai multe „seturi” exact ca intr-un meci de ping-pong. Fiecare etapa trebuie parcursa si niciodata sarita. Astfel ca agentie ne este „servit” un brief iar noi […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Legea Pareto in branding

Cand dezvoltam namingul sau look&feel-ul – cele 2 etape creative intr-un proces de re/branding avem multe idei care pleaca din ADN-ul brandului. Cand zic multe, chiar sunt multe. Daca dezvolti 100 de idei, una dintre […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Drumul antreprenorului

Stau de vorba cu multe startup-uri. Drumul unui antreprenor e sinuos. Mai ales daca vine dintr-o multinationala. Din exterior pare simplu. Cantaretii au voce. S-au nascut cu talent. Pictorii, la fel. Hagi, Nadia sau Halep […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #5 – Pop Art

Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #4 – Suprarealism

Suprarealismul este un curent aparut la inceputul secolului 20, poetul avangardist Guillaume Apollinaire fiind primul care a folosit acest termen. Andre Breton, reprezentant al curentului, spune in manifestul sau din 1924 ca suprarealismul este o […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #3 – OP ART

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]

Citeste tot articolul

Marius Chiriac a scris

Viitorul internetului #1 – HTML6

In aceasta serie de articole vom discuta despre viitorul internetului si tehnologiile care vor ajunge in curand in calculatoarele si telefoanele tuturor. HTML-ul, mai exact HyperText Markup Language, este limbajul internetului dezvoltat de catre WHATWG […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #2 – Swiss Style

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]

Citeste tot articolul

Catinca Radu a scris

INOVART #1 – Pablo Picasso

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Lecții de branding în pandemie

Fie că vorbim de branding de produs, de companie sau de angajator, 2020 a venit cu lecții de neuitat pentru ownerii de branduri. Anul care se încheie a fost dominat de responsabilitate socială și sustenabilitate, […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Cum creezi afinitate față de brand

Când companiile pun ideile, valorile și credințele mai presus de produsele lor, iar consumatorii se identifică cu acestea la nivel personal, rezultatul poate fi uimitor. Clienții se transformă în cumpărători loiali, iar numărul fanilor adevărați […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Cum influențează brandingul Generația Z

Noutate, brand, design, statut. Așa se poate rezuma pe scurt procesul de selecție a unui brand de către membrii Generației Z, iar criteriile lor aparte de selecție determină companiile să își adapteze produsele și campaniile. […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Crescut, dospit, lansat

Crescut, dospit in criza. Proaspat scos din cuptor azi. Homebakers. Acesta e unul din acele proiecte nascute in plina pandemie. Cand a sunat @Daniel Nicolae sa ne intrebe daca vrem un proiect misto… am trait […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

OUG130 pentru antreprenori

Acum antreprenorii primesc bani pentru branding prin OUG130 pana la sfarsitul anului. Ce tip de IMM-uri pot accesa acesti bani? IMM-urile afectate de pandemie pot face branding pe Capital de lucru. Pe langa chirie, echipamente, […]

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Cum transformi un magazin intr-un brand

In teorie, e simplu sa transformi un magazin intr-o destinatie de shopping. Nu trebuie decat sa creezi o comunitate, sa oferi clientilor un mediu interactiv si sa iti comunici corect brandul. De Dochita Zenoveiov Peste […]

Citeste tot articolul

False mituri despre branding in online

Pare simplu, accesibil si rapid sa construiesti un brand in online, dar in realitate nu este deloc asa. Online-ul este un mediu sofisticat si fragmentat, in care metrics-urile se schimba permanent, iar consumatorii sunt supusi […]

Citeste tot articolul

Guvernanta Corporativa Online

Proiectul BIOFARM a fost pentru mine prima mare companie listata la Bursa de Valori Bucuresti. Pana la acel moment nu stiam de bunele practici in domeniu si recomandarea celor de la BVB de a comunica […]

Citeste tot articolul

Private Label

De la o simplă etichetă la un brand strategic Mult timp, private label a fost asociat cu imaginea unor produse ieftine, care răspund unor nevoi de bază ale consumatorilor, incapabile de a crea emoție prin […]

Citeste tot articolul

Biroul de acasa

Marius Chiriac Web Innovator Sunt printe putinii fericiti care au un job ce nu este legat automat de o cladire anume. Ca programator nu am avut probleme cu tranzitia de la birou la munca acasa […]

Citeste tot articolul

LUCKY STRIKE

Cu siguranta si voua vi s-a mai spus “relaxeaza-te, lucrurile bune vor veni atunci cand te astepti mai putin”. Mereu am privit indoielnic aceasta zicala, insa acum, cu riscul de a suna a cliseu, este […]

Citeste tot articolul

Emotia primului ambalaj desenat

In ultimul deceniu profesia de graphic designer a fost segmentata in cat mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, brand product identity, layout designer, game designer, si lista poate continua, […]

Citeste tot articolul

Scoala de design si rolul ei

In multe foarte multe domenii scoala reprezinta baza, punctul de plecare, rampa de lansare pentru viitoarea cariera. Meseria de designer nu face nici ea exceptie. Pentru cei ce opteaza pentru cariera de designer asteptarile sunt […]

Citeste tot articolul

Internetul peste 10 ani

Internetul a ajuns sa fie prezent in viata tuturor printr-o evolutie rapida a technologiilor care formeaza tot ce stim noi despre acesta. Cu viteze din ce in ce mai mari oferite de providerii de internet […]

Citeste tot articolul

Programatorul poliglot

A fi poliglot inseamna, in cei mai simpli termeni, a castiga un salariu mai mare. Cineva care stie germana si engleza poate castiga cu pana la 25% mai mult decat cineva care stie doar engleza. […]

Citeste tot articolul

Ce genereaza emotie

Ce genereaza emotie in interactiunea brandului cu consumatorul? Emotia este cea care, de multe ori, ne guverneaza gandurile, actiunile si deciziile, inclusiv cele legate de achizitiile pe care le facem. Iar importanta acesteia in crearea […]

Citeste tot articolul

Motive sa incepti sa inveti JS

JavaScript este cel mai popular limbaj de programare din lume. Daca e sa ne luam dupa cei de la W3Techs, JS sta in spatele a 95% din website-uri care folosesc client-side scripting. Explozia in popularitate […]

Citeste tot articolul

BRANDINGUL IN ERA DIGITALA

Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an. Insa, in era digitala, este putin descurajant […]

Citeste tot articolul

Programatorii invata non-stop

Doua din legile nescrise pe care toti programatorii ar trebui sa le urmeze sunt in primul rand sa nu se opreasca niciodata din programare si in al doilea sa nu se opreasca niciodata din invatat. […]

Citeste tot articolul

Branding si noroc

Businessul nostru este foarte corect. Ne recrutam angajatii, nu ii furam de la competitie asa cum fac altii. Ne platim corect angajatii. Produsele noastre sunt de cea mai buna calitate. Dar sunt cativa jucatori in […]

Citeste tot articolul

Branding si dopamina

Arhitectura creierului aparent simpla cu ochiul liber devine tot mai complexa la microscop. Materia cenusie consta in miliarde de neuroni. Ca o antena ea primeste mesaje de la alti neuroni cu ajutorul dendritelor care sunt […]

Citeste tot articolul

Branding & trafic

Calatoresc mult in tara. Mergeam la o intalnire pe timp de noapte. Limita de viteza 90 km/h. In fata mea un tir. In stanga linie continua. Tirul facea regulile pe sosea. Singurul plus era ca […]

Citeste tot articolul

Branding si creier

Se vorbeste foarte mult in ultima perioada la conferinte, pe youtube, in posturile de pe linkedin despre experiente de brand [brand experience]. De ce avem nevoie de experiente? Sau care e legatura? Doar experienta e […]

Citeste tot articolul

Dilema clientului nostru

Dilema clientului nostru: Ce sa aleg? Agentie branding, freelancer sau sa-mi angajez echipa de marketing? Ne-am intalnit recent cu un antreprenor care ne-a inspirat sa scriem acest post. Ne grabim s-o facem sa nu pierdem […]

Citeste tot articolul

Securitatea website-ului tau

Securitatea website-ului si a informatiilor stocate pe server este o problema cu care se confrunta toata lumea zilnic. Nu exista o solutie care sa rezolve toate probleme si sa iti ofere protectie 100%, dar sunt […]

Citeste tot articolul

Alegerea hosting-ului potrivit

Alegerea unui plan de hosting potrivit site-ului tau este esentiala. Indiferent de cat de mult lucreaza un programator la un website incercand sa-l optimizeze si sa-l faca sa se incarce cat mai repede, un server […]

Citeste tot articolul

Interviu Revista Progresiv

Copy-paste sau autenticitate, de unde vine cel mai mare castig? Relevanta si diferentiere – acestea sunt cele doua coordonate majore pe care se construieste un brand. Si, desi calea cea mai simpla este sa te […]

Citeste tot articolul

Dezvoltare de animatii cu CSS si JS

Costruirea de animatii pentru un website este un proces de continuu de iterare. De la identificarea elementelor care pot fi dinamice si animate in design-ul unui website pana la transpunerea si finalizarea acestor idei in […]

Citeste tot articolul

Caligrafie vs. lettering

Am aflat de lettering in urma cu 4 ani, in timp ce (re)descopeream caligrafia la un curs de cateva saptamani si de atunci am continuat sa desenez si sa ilustrez tot felul de citate si […]

Citeste tot articolul

Office training

Training-ul la birou vine cu beneficii mari angajatilor si firmei. Dan Platon Pentru mine, training-ul primit de la Valentin m-a ajutat sa ma organizez mult mai bine prin punerea in practica a conceptelor de time […]

Citeste tot articolul

Mentenanta unui website

Sanatatea website-ului tau este la fel de importanta ca cea personala. Website-ul este un organism care va creste alaturi de brand-ul si afacerea ta si ca pentru orice organism pot aparea probleme de sanatate. Acestea […]

Citeste tot articolul

Un Nou inceput Stralucitor

Povestea incepe acum doua luni, atunci cand am inceput sa simt cum viata mea se afla intr-un inechilibru tot mai accentuat. Pe atunci nu mai lucrasem de peste 1 an de zile si simteam nevoia […]

Citeste tot articolul

Interviu IQads

Dochita Zenoveiov: Brandurile vor incerca sa ne vanda “timp” Suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste interesul pentru branding in Romania, spune Dochita Zenoveiov, Brand Consultant INOVEO, care are o experienta de 20 […]

Citeste tot articolul

Progresiv Awards 2019

Competiția Progresiv Awards 2019 și-a desemnat câștigătorii în cadrul Galei Progresiv Awards desfășurate la Casino Sinaia, în seara de 14 martie, care a reunit peste 470 de profesioniști din retail & FMCG. Research Partner în […]

Citeste tot articolul

Designul de afiș polonez

În ultimul an mi-am îndreptat atenția spre design-ul de afiș ca exercițiu de relaxare în timpul liber și îmi doream să vizitez Elveția sau Polonia, pentru a afla cât mai multe. Primul contact cu o […]

Citeste tot articolul

Interviu PR Romania

Dochița Zenoveiov: O construcție care nu are integritate și bine în ea se va destrama mai devreme sau mai târziu. Absolventă a unui MBA, Dochița Zenoveiov are o experiență de 20 de ani în branding […]

Citeste tot articolul

Retail modern vs traditional

Intr-o industrie extrem de dinamica precum cea a bunurilor de larg consum, retailerii si producatorii sunt constransi sa tina piept schimbarilor de comportament de consum prin investitii masive in zona de tehnologie, inovatie sau servicii de branding si pozitionare. […]

Citeste tot articolul

Megagen Romania

Compania Megagen a fost fondata in anul 2002 de catre o echipa de dentisti experimentati care erau in cautarea unor solutii moderne pentru pacientii lor. Megagen a revolutionat piata cu produse de calitate superioara, de la implanturi dentare pana la echipamente de ultima generatie pentru dentisti. […]

Citeste tot articolul