Ce spun clientii


In spatele oricarui brand e povestea antreprenorului care a gasit el cumva o poteca nebatatorita... si a ajuns pe ea pana aici. Iar de aici nu mai stie incotro. Inainte? La stanga? Sau dreapta? Care e calea cea buna?

In spatele fiecarui brand e omul care a avut o idee. Si nu a stat cu mana in san, ci a implemetat-o. Asa cum a stiut. Si nu e gresit. E foarte bine. Toti avem idei. Dar putini ajung sa le implementeze.

E Povestea lui. Initiala... sau de cele mai multe ori, cea adaptata la ceea ce i s-a intamplat bun sau nebun. E povestea lui si noi alegem sa facem parte din ea. E o poveste spusa intr-o limba cu arhaisme. Uneori la un birou frumos. Alteori intr-un birou auster. Inghesuit. Cu un scaun adus din biroul de alaturi. Un birou incalzit. Uneori nu. O poveste spusa intr-o zi de lucru. Dar poate fi si intr-o zi de sarbatoare. Sau o sambata. Ca atunci isi face timp antreprenorul sa aiba grija de brandul lui, adica de povestea lui. Brandingul nu e o prioritate. Pentru ca productia merge. Vanzarile la fel. ii genereaza cash. Are cu ce sa-si plateasca darile, angajatii. Deci brandingul nu arde. Stie ca il ajuta pe viitor. Ca poate are competitorul lui o imagine mai buna. Ca a implementat niste idei pe care le-a avut si el si poate chiar el le-a spus cuiva la o bere. Si uite ca celalalt le-a implementat inaintea lui. Si il doare. Dar n-are timp de branding... Ca mereu e altceva mai important si arzator. Si business-ul merge si asa.

E o poveste plasata in spatiu si timp. Asa invatam geografia Romaniei. Distante. Timp petrecut in masina. Locuri pana la urmatoarea benzinarie. Asta e adevarata harta brandurilor romanesti. Si parca ne aducem aminte de profesorul de geogra care ne scotea la Zamca sa ne arate Obcinile Bucovinei si padurile de fag din jurul Sucevei. Putine lectii experentiale. Dar memorabile.

Ne place fiecare om cu care vorbim pentru ca nici o poveste nu e la fel cu cealalta. Dar toate au ceva in comun. Ne fascineaza. Asta cautam! Fascinatia. Si de asta tratam orice proiect cu cea mai mare atentie. Indiferent cat de mic ar fi. Visam sa prindem toate aceste povesti, candva, la pensie, intr-o culegere de branduri. Si fiecare va avea pagina lui. Pentru ca brandurile sunt despre povesti, emotie. Creeaza nostalgii in timp. Si amintiri frumoase. Si ne bucuram ca am intalnit pana acum sute de povesti si o asteptam si pe a ta in cartea brandurilor frumoase.


Ovidiu Oltean

Speaker & antreprenor

Tinerii antreprenori investesc in rebranding mai usor.


Spunem mai usor pentru ca atunci cand ne-am cunsocut si ne-a solicitat o cotatie, Ovidiu ne-a povestit cu multa pasiune despre simbolurile pe care le incorpora logo-ul lui de la acel moment. Am gasit imediat un limbaj comun si ne-am intalnit in aceasta calatorie frumoasa.

Am cumparat chiar servicii de la Ovidiu pentru ca ne place sa sprijinim astfel de initiative curajoase. Am impuscat doi iepuri deodata: (1) Asa a invatat echipa noastra de la Ovidiu ca orice prezentare trebuie atent pregatita si ca nu exista un speech bun fara o documentare serioasa. Sa nu mai spunem de role-play-uurile pe care le-a croit special pentru noi si la care ne-am si distrat in birourile noastre din Dacia 30, la vremea respectiva. (2) Prin aceasta modalitate am inteles in profunzime ce il reprezinta.

Chiar daca a fost un client atipic pentru noi la momentul respectiv, fiind one-man-show, solopreneur, am imbratisat solicitarea lui pentru ca ne-a placut entuziasmul si pasiunea cu care vorbea despre training, comunicare, workshopuri si despre ceea ce vrea sa construiasca. A rezultat o ruta creativa minimalista care il reprezinta 100%. Am ramas conectati cu Ovidiu si chiar daca noi suntem la Bucuresti, iar el la Cluj, il urmarim pe facebook si ne bucuram pentru orice actiune pe care o intreprinde. Si ne bucura ca facem parte intr-o masura foarte mica din povestea de succes a unui ardelean hotarat si determinat. Si ne cerem scuze ca i-am repetat numele, dar totul este cu si despre Ovidiu Oltean in acest proiect.


Horia Szabo

Marketing Director

Generatia milenistilor convinge parintii antreprenori ca prin rebranding se poate face diferenta in turism.


O solicitare pe mail ne-a determinat sa ne urcam in masina la 5 dimineata, sa conducem vreo 470 de kilometri pana la Archia. Cam cat de la Bucuresti la Radauti... peanuts. Era Deva, mai precis. Hunedoara, furnale, peisaj cam griut... ca sa avem cu totii aceeasi imagine. Pentru geografia noastra, de la momentul respectiv, Archia era doar un nume frumos. Nu era o asezare cum am descoperit mai tarziu. Site-ul putea fi imbunatatit, dar parte buna, aveau un nume foarte bun.

A urmat o discutie cu tanarul Horia si mama sa, Virginia Szabo, arhitectul afacerii, dar si cu stalpul familiei, domnul Szabo. Ne-a placut de ei. Povestea delicioasa a stat la baza intelegerii nevoii. Voiau dezvoltarea unui website contemporan. Nu voiau in ruptul capului sa schimbe logo-ul. Era doar dezvoltat la initiativa doamnei Szabo cu un designer. Si ce e creat de tine, e cel mai frumos, cel mai destept, cel mai cel.

Partea buna e ca am ajuns in momentul in care le-a fost greu sa aleaga dintre cele trei rute propuse. Pot confirma si ei. Tinem minte si acum... prezentarea a avut loc la Bucuresti, la birourile noastre din Baneasa, de la momentul respectiv. Au fost toti trei antreprenorii: parintii si fiul. Au venit cu emotie si au plecat cu incredere. Mama a fost decisa de la inceput. Si ca o femeie iscusita, cu argumente, a ajutat la luarea deciziei. Am avut si sincope. Nu le-a placut textul. Am fost nevoiti sa schimbam copywriterul. Am facut-o. Acest proiect a marcat si un lucru nou pentru echipa noastra. L-am cooptat pe Vali pentru programarea site-ului, care ulterior ne-a devenit si coleg. De la acest proiect ne-am dezvoltat divizia de online. Iar conacularchia.ro este primul nostru website facut inhouse.


Dalberry

Echipa

Un startup are nevoie mai mare de branding decat un brand deja consacrat.


De ce? Pentru ca intra in competitie si are nevoie sa proiecteze incredere, atentie la detalii, mai mult ca orice alt brand. Pentru ca nu are experienta precum brandurile deja existente, deci trebuie sa contracareze cu ceva.... Imagine e cea mai la indemana. Proeicteaza despre tine un antreprenor care este atent la toate aspectele business-ului. Insa e costisitor. Daca ne plac oamenii din spate, intotdeauna gasesti o solutie. Totul e sa vrei. Avem o metoda gandita special pentru astfel de proiecte. Nu putem dezvolta foarte multe proiecte de aceasta natura, insa cele inovative, ne atrag. Asa a fost si cu proeictul Andei Constatinescu. Ne-a convins. Proiectul a decurs ca in timeline. Acum Anda e pe o insula dupa ce si-a vandut partea din Dalberry. Ce nume frumos le-am propus, nu? Si ne bucuram ca am fost si noi putin parte din povestea ei de succes. O asteptam pentru viitoarea poveste. Noi tot aici suntem ;) si facem tot branding. Ei, bine, am mai adaugat si ceva neuromarketing, dar tot brandingul e prima noastra dragoste.


Andu Hanea

Marketing Director

Marketingul e al generatiei tinere. Productia si HR-ul e in curtea parintilor.


Eram in sediul de langa Cismigiu cand ne-a vizitat pentru prima data clientul din Sibiu. Vorbea putin, dar hotarat. El era tanarul. Trebuia sa convingem si parintii ca e nevoie de rebranding. Intr-o industrie ca cea a lor – produse din bumbac – unde te bati pe de o parte cu branduri ca Nike si Adidas, pe de alta parte cu produse turcesti sau chinezarii. Cum rezolvi? Valea Oltului si tiristii au devenit colegutzii nostri. Au urmat etapele firesti ale proiectului si apoi examenul final prezentarea rutelor creative. Mama si fiul erau happy. Tatal - pocker-face... transformat intro privire apriga de vultur. Si nu intelegeam. Pana la prima articulare a domnului Hodea Senior: „Mi-e ciuda!”. Am inteles abia cand ne-a explicat ca de cand are business-ul a desenat si redesenat cuvantul Andu, adica numele brandului, in fel si chip; dar ce am reusit sa facem noi in doau saptamani, a depasit orice imaginatie. I-am explicat ca e „normal stuff” pentru designerii nostri. Si ca nu trebuie sa fii genial, ci doar sa interpretezi niste date si sa transformi ideile anterprenorului in vizual. Apoi a urmat implementarea. Ne bucuram tare de elefantelul andu. Treningurile primite cadou le purtam si azi, la mai bine de 6 ani de la inceperea proiectului.

Apoi la fiecare vizita a lor la Bucuresti sau a noastra la Sibiu ne sunam si ne povestim. Si e frumos cand vezi un brand in evolutie. E ca o familie cu membri plecati pe-afara care se vad la evenimente de familie si-si povestesc atunci, intr-o singura noapte toata viata lor. De la o echipa de aproximativ 20 de oameni, azi Andu a ajuns la peste 100 si un magazi in Mall-ul din Sunplaza Bucuresti. Comandam tricouri de la ei de atunci. Daca ne vedeti cu tricouri albe sau negre inscriptionate cu Einstein, sa stiti ca sutn tricouri Andu. Cu Andu am castigat si un premiu international in SUA. Anul trecut, tricourile Andu au ajuns si la clientii nostri Megagen din Coreea. Da, de Sud :). Ca la Nord se da pe sub mana inca.


Progresiv


Romina Ardelean
Coordinating Editor

Colaborarea dintre Progresiv si Inoveo a fost a match made in heaven si spun asta gandindu-ma la cat de important este sa existe acea chimie intre tine si colaboratorii tai, care face ca 50% din proiect sa fie deja parcurs dupa primele discutii.

Am cunoscut-o pe Dochita la un pranz, fara nicio agenda in minte, intr-un moment in care compania nu avea niciun plan de rebranding, desi erau constientizate mai multe nevoi in aceasta zona. Pentru cei care nu stiu, Progresiv este prima si cea mai importantă publicatie business-to-business din Romania, cu un portofoliu vast de conferinte, ce se adreseaza industriei de retail si FMCG. Dar dincolo de expertiza in zona de publishing si evenimente, Progresiv este platforma care a ajutat la cresterea industriei, la crearea unei comunitati a profesionistilor ei. Iar echipa Inoveo a inteles imediat toate aceste fatete ale brandului Progresiv. Primul proiect realizat impreuna – rebrandigul celui mai mare eveniment anual al industriei locale, Conferinta Progresiv – a adus o schimbare radicala nu doar la nivel de branding, de imagine, ci si de crestere strategica a conceptului. Sunt 3 ani de atunci si tot atatea proiecte realizate impreuna, toate incheiate cu succes. Cel mai recent, brandingul competitiei Progresiv Awards, a fost poate cel mai interesant pentru ca a presupus o constructie de la zero, cu o presiune mare pe timp, iar impactul a fost – din nou – foarte mare. De fapt, ce vreau sa spun este ca daca sunteti in cautare de un partener de incredere, cu care sa vorbiti aceeasi limba, atent la detalii, la valorile companiei, care sa actioneze cu buna credinta si sa va sfatuiasca ce trebuie sa faceti chiar cu riscul de a nu fi – uneori – pe placul vostru ce auziti, Inoveo it’s the one.


Metamob


Istvan Hutton
Co Owner

Am ales sa lucram cu Inoveo deoarece a avut cea mai convingatoare metodologie de lucru, si anume, ca inaintea crearii noului Logo a pus accent si pe valorile brandului, pe cercetarea atat interioara “in house”, cat si in cadrul clientilor. In concluzie, ne-a convins metodologia lor de lucru, iar procesul in sine a durat o luna jumatate.

Noua identitate vizuala ne reprezinta, arata ceea ce suntem si vrem sa fim, cei de la Inoveo au reusit sa se muleze dupa valorile si viziunile noastre abordand tematica mai in profunzime. Avem feed-back-uri foarte pozitive, noua identitate vizuala este pe placul angajatilor, clientilor si partenerilor nostri. Suntem la inceput de drum in ceea ce priveste rebrandingul, dar se pare ca ne ajuta mult in crearea unei imagini mai relevante in ochii clientilor nostri, dar totodata ajuta si la extinderea activitatii de export, penetrarea pe pietele externe unde clientii sunt mai atenti si la detalii ale identitatii vizuale. Inoveo este un partener ideal pentru acele companii care vor o abordare mai strategica a brandingului, nu vor doar un Logo, nu vor doar o haina, vor sa stie de ce se poarta acea haina si cum anume poate le reflecte valorile interioare. Recomandam pentru antreprenori cu mari asteptari pentru rebrandingul lor, care vor sa treaca la un alt nivel al afacerilor.


Final Distribution


Dan Mircescu
General Manager

Colaborarea cu Inoveo a inceput la sfarsitul anului 2009, cand am ales sa facem un parteneriat cu o echipa entuziasta si pasionata, indragostita de marketing, careia nu ii este teama sa creeze branduri indraznete.

Am decis atunci ca este momentul pentru un refresh al brandului nostru de companie, Final Distribution. Inoveo au fost cei care ne-au redefinit identitatea si designul de brand. Colaborarea a fost una pozitivă pentru direcția companiei noastre, iar serviciile livrate de catre Inoveo au fost excelente. Parteneriatul s-a extins apoi si pentru brand-ul de produs, iar Novatik este rezultatul completarii portofoliului companiei noastre cu un sistem performant de invelitori pentru acoperis fabricat 100% in Romania. Echipa Inoveo a stiut cum sa creeze identitatea de brand, astfel incat produsul nostru sa rezoneze cu piata tinta. Recomandăm cu caldura Inoveo pentru ca isi desfasoara activitatea cu integritate si profesionalism. Ei au stiut cum sa extragă informația de la noi și au transpus-o in avantaje competitive pentru brandurile noastre, fapt ce ne-a diferentiat de competitori. Multumim INOVEO, multumim Dochita!


Guilty Pleasure


Roro Stirbu
Artizan Ciocolatier

Imaginati-va inceputul: o intreaga echipa de patru profesionsti ascultand in patru intalniri lungi tot ce poate povesti un potential client, in cazul acesta fiind noi, cei de la Guilty Pleasure – love made chocolate.

Intotdeauna m-am intrebat ce resort interior fantastic au acesti oameni sa aiba atata rabdare sa asculte, si mai apoi, prin joc, relaxare, cuvinte apropiate de suflet si de nevoia noastra, sa ajungem la ceea ce ne va fi drag, dar va fi si pasiune pentru brandul nostru. Recunosc acum ca aceasta stare creata in noi prin nenumaratele intrebari ale noastre care au gasit raspunsuri real creative, au facut sa dorim sa continuam cu Inoveo in detrimental altor doua companii de care eram curtati deja. Am fost foarte apropiati de momentele cand fiecare nuanta de culoare, linie oricat de subtire sau un font de litere, era sustinut de oamenii din echipa cu ardoare profesionala, dar mai ales cu imaginatie si inovativitate. La toate intalnirile de dupa aceea am fost fascinati de resursa interioara si nevazuta a creatiei la echipa Dochitei. Asa cum visele si planurile iau fiinta din aproape in aproape, am simtit ca avem un rol si un rost pentru Brandul creat de ei, tot asa credem ca un pic din fiinta fiecaruia din echipa Inoveo il avem si noi in tot ce au facut cu imensa dedicare Dochita si toti cei din echipa.


Delivada


Viorel Catana
Sef Unitate

Brandul constituie elementul cheie in procesul de dezvoltare al unei companii. Website-ul este interfata si oglinda virtuala a ceea ce reprezinta business-ul propriu.

Alegerea unor colaboratori pentru realizarea si dezvoltarea in timp a acestora este un pas foarte important. Alegerea echipei condusa de Dochita Z. a fost pentru noi o experienta foarte placuta. Acesti oameni ne-au completat acolo unde competentele noastre s-au oprit. Ne-au surprins continuu cu spiritul lor inovator, creativ, dinamic, mereu actual. Am avut incredere in abordarea lor in sensul ca ne-au implicat in procesul de constructie a brandului, am avut incredere in strategia propusa, in viziunea si in expertiza lor. Rezultatul acestei colaborari: un brand romanesc, construit de romani pentru romani care poate fi gasit la nivel national in retelele de hipermaketuri Cora, Carrefour, Auchan si Kaufland. Multumim intregii echipe pentru ca ati pus in imagini si cuvinte viziunea, pasiunea si munca noastra de zi cu zi de la Precistanu, Vrancea!


Wellington


Alina Grozescu
CEO

Am inceput proiectul cu Dochita crezand ca avem nevoie de rebranding si am descoperit impreuna ca era, de fapt, necesara lansarea unui brand nou. Unul care sa simtim ca reprezinta, in totalitate, directiile noastre de dezvoltare.

Adica trebuia pornit de la zero. O identitate noua, cu o imagine fresh calibrata astfel incat sa ne ajute in cresterea cifrei de afaceri intr-un mod coerent. Si s-a intamplat mai repede si mai frumos decat anticipam. De la denumire, la logo si apoi la intreaga identitate vizuala, lucrurile au prins tot mai mult contur si s-au cristalizat exact asa cum ne doream. La nici un an de la lansare, Wellington face deja parte din cultura noastra, ca si cum ar fi fost acolo dintotdeauna. Si asta pentru ca metoda pe care ei o folosesc este atat de puternica, incat toata echipa Wellington se regaseste in acest nou brand creat de ei. Materialele sunt foarte puternice. Wellington este azi o atitudine de viata sanatoasa pe care o simtim, o respiram si o insuflam clientilor. Este o realizare pe care sunt sigura ca numai cu ei puteam sa o ating.


Electroalfa


Manuela Gheorghiu
Brand Manager & PR

Deși a fost prima colaborare cu Inoveo, pe un proiect destul de complex, am găsit o echipa disponibilă, profesionistă, flexibilă la cerințele noastre și atentă la identitatea organizației.

Comunicarea eficientă pe fiecare etapă a proiectului și rezolvarea celor mai mici detalii a dus la succesul proiectului. Noul web-site Electroalfa prezintă într-un mod mult complet produsele și serviciile noastre, oferindu-le utilizatorilor modalități interactive și dinamice de interacțiune. Vizual proiectul pune accent pe oameni, tehnologiile folosite și utilizarea noului sistem de management. Nu este doar o schimbare de elemente vizuale, ci și o bună reflectare a noilor obiective de business.