scandia food rebranding logo
scandia food rebranding stationary inoveo
scandia food stationary design inoveo
scandia food rebranding tricou
scandia food rebranding corn
scandia food rebranding corn

scandia food rebranding corn
scandia food rebranding corn
scandia food rebranding corn
scandia food rebranding corn
scandia food rebranding corn
scandia food rebranding corn
scandia food rebranding masina
scandia food rebranding brosura
scandia food rebranding brosura
scandia food rebranding brosura
scandia food rebranding brand book
scandia food rebranding brand book
scandia food rebranding brand book
scandia food rebranding brand book
scandia food rebranding before and after

Descrierea Proiectului

Context

Scandia Sibiu era o companie romaneasca de produse alimentare infiintata la inceputul secolului 20, care si-a continuat neintrerupt activitatea pana in zilele noastre. Un nume respectat in industria alimentara, Scandia Sibiu a reusit de-a lungul anilor performanta de a crea produse delicioase si a lansa branduri de succes, indragite de consumatori. Succesul acestora a transformat compania dintr-un jucator local, intr-unul national, lider detasat pe piata de conserve de carne.

Provocare

Performantele brandurilor din portofoliu au atras dupa sine dezvoltarea rapida si complexa a structurilor organizatiei, investitii majore pentru relocarea activitatilor de lucru si marirea capacitatii de productie. Odata cu acestea, managementul companiei si-a setat obiective ambitioase de business pe termen lung, de la extinderea pe noi categorii de produse si piete internationale, pana la viziunea de a deveni cea mai mare companie de produse alimentare romaneasca. In acest context, era necesara redefinirea imaginii companiei, astel incat sa insufle leadership si incredere, atat printre angajati, cat si printre parteneri si consumatori. Managementul companiei Scandia Sibiu a numit agentia Seed Consultants* alaturi de partenerul extern Landor sa se ocupe de rebranding-ul corporatiei.

Abordare

Primul pas realizat de consultantii Seed a constat in aprofundarea istoricului acestui brand cu traditie, prin studierea arhivelor de la 1900 si pana in prezent, intelegerea brand-urilor de produs si a rolului acestora in portofoliul companiei, interpretarea cercetarilor de consumator si derularea unui program de auditare interna si externa printre stakeholderii importanti. Insight-urile obtinute din aceasta etapa, alaturi de workshop-urile strategice si creative cu top si middle managementul companiei au condus la conturarea unei promisiuni de brand aliniate obiectivelor de dezvoltare ale companiei si nevoilor consumatorilor moderni: “Viata plina de savoare!” In acelasi timp a fost luata si decizia strategica de transformare a numelui brandului din Scandia Sibiu in Scandia Food, pentru a sustine dezvoltarea portofoliului de produse pe categorii noi, intrarea pe piete internationale si inlaturarea perceptiei de producator local, cu expertiza in produse traditionale. Noua identitate vizuala a brandului pastreaza o legatura cu cea precedenta prin culoare si folosirea literelor de tip script, ca o reamintire a trecutului indelungat al companiei, dar aduce si elemente noi si diferentiatoare. Logo-ul inglobeaza simbolul puternic si memorabil al cornului abundentei, care transmite diversitatea si savoarea produselor dezvoltate de companie. Semn antic utilizat in artele vizuale pentru a transmite belsugul si fertilitatea, cornul abundentei restilizat pentru Scandia Food sugereaza varietatea de produse, eliberarea de simturi si emotii, insasi savoarea vietii. Noua identitate si teritoriul vizual al brandului au fost introduse angajatilor in cadrul unor workshop-uri intense de comunicare interna de brand cu echipa de management si angajati. Acestea au reprezentat primul semnal al schimbarii din Scandia Food, care urma sa se transforme intr-o companie inovatoare, orientata catre consumator. Odata cu schimbarea de identitate, compania s-a relocat intr-un nou sediu modern, cu un design inovator, pentru care designerii Seed au realizat si branding-ul ambiental si transpunerea noii platforme de brand si identitati in spatiile destinate angajatilor si vizitatorilor. Aceasta abordare a facilitat imbratisarea noii identitati a brandului de catre angajati, intelegerea si interiorizarea noilor valori ale companiei. Pentru o implementare coerenta a noului brand corporate, designerii Seed au creat si un manual de brand cu reguli grafice esentiale pentru comunicarea interna si externa a brandului si au coordonat procesul de lansare Scandia Food, dezvoltand toate aplicatiile de brand si materialele de comunicare interna. La scurt timp dupa lansarea brandului, identitatea vizuala a Scandia Food a fost premiata in cadrul competitiei internationale de design American Design Awards, la sectiunea Logo Design. Proiectul Scandia Food a fost premiat si in cadrul REBRAND 100® Global Awards, editia 2012.

*Denumirea sub care a operat agentia noastra de branding in perioada 2007 – 2015 a fost Seed Consultants. Suntem mandri de radacinile noastre.

Client

SCANDIA FOOD

Sector

FMCG – Canned Food

Servicii

Analiza si audit

Platforma de brand

Arhitectura de brand

Naming

Identitate vizuala

Brand book

Implementare branding

Brand engagement

Brandul tau vrea sa fie INOVat?