Practici bune de stiut pentru design-ul unei pagini de comert online

Scopul designului unei pagini de comert online este de a crea o interfata care nu va impiedica experienta generala de cumparaturi si tinteste spre a ajuta clientii sa ajunga mai rapid si fara efort la etapa de plata.

In urma unei analize ample a traseului clientului pe un site de comert online, putem identifica urmatorii pasi:

Pasul 1: Acceseaza pagina principala sau de categorie

Clientul ia contact pentru prima oara cu pagina ta si isi formeaza o prima impresie, identificand din start elementele principale, precum cele de navigare, categoriile sau produsele expuse.

Pasul 2: Folosesc elementele de navigare

Cu cat este mai bine definit si mai accesibil, cu atat mai usor ii va fi clientului sa se orienteze spre ce este de interes „in magazin” si pentru gasi cat mai rapid ceea ce cauta.

Pasul 3: Se informeaza din descrierile produselor si alte detalii importante de achizitie

Deoarece clientul cauta recenzii legate de produs inainte de a il achizitiona, structura informatiei prezentate pentru fiecare articol in parte ajuta la convingerea acestuia.

Pasul 4: Personalizeaza specificatiile produsului (dupa caz), apoi le adauga in cos.

Depinzand de optiunile fiecarui produs in parte, clientul poate sa isi aleaga culoarea, marimea sau contitatea dorita. In acest punct, diversitatea oferita conduce la intarirea deciziei de a cumpara produsul respectiv.

Pasul 5: Check-Out.

Un simplu mesaj de multumire impreuna cu confirmarea achzitiei face diferenta de la cer la pamant intre numeroasele site-uri de comert online. Clientul se va simti apreciat iar sansele de a se intoarce vor creste exponential.

Evident ca exista abateri sau cai diferite de parcurs pentru fiecare client in parte, precum explorarea altor categorii decat cele de interes, produse sau posibilitatea de a le achizitiona intr-o alta zi, insa in cea mai mare parte, calea prezentata mai sus este cea care va fi cea mai intens strabatuta.

Astfel, este deosebit de important ca designerii sa ia in considerare elementele de interfata pe care cumparatorii le întalnesc de-a lungul acestui traseu. Daca exista neconcordante in interfata de utilizare, este posibil sa creasca numarul de iesiri de pe site sau de scaderea interesului clientului.

Analiza prezentata mai sus si indetificarea pasilor poate fi regasita aplicata in proiectele noastre de design ale paginilor de comert, precum zemos.ro sau no44store.com. Daca si tu vrei sa iti deschizi un site de comert online INOVativ, te asteptam la noi pentru o intalnire face to face.

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM