Scris de Marius Chiriac

Considerente inainte de a deschide un magazin online

Deschiderea unui magazin online nu este o decizie ce poate fi luata fara a avea un plan bine pus la punct. Un website cu o componenta de magazin online precum WordPress impreuna cu Woocommerce nu este ieftin de facut si necesita un timp de dezvoltare mult mai lung decat un site de prezentare.

Uite opt puncte importante pe care trebuie sa le iei in considerare:

1. Fa research pe competitie. Daca competitia pe ceea ce vrei tu sa vinzi este mult prea mare atunci trebuie sa iti gasesti produse noi ce nu se regasesc la competitori sau trebuie sa te nisezi mai mult pentru a putea iesi din obscuritate.

2. Calculeaza toate costurile. Este foarte important sa iti iei in calcul toate costurile ca sa stii marja ta de profit la preturile pe care vrei sa le folosesti in magazin. Ai multe costuri de care trebuie sa tii cont, unele obscure de care nu stiai precum: serverul de hosting, numele domeniului, dezvoltarea website-ului, intretinerea si administrarea website-ului, reclamele, comisioanele procesatorului de plata, comisioanele procesarii platilor cu cardul, managementul stocurilor, materiale de packaging, licente diverse, transportul produselor, etc. Mai iesi pe profit dupa toate acestea? Daca nu stii de unde sa incepi atunci cauta un consultant profesionist care sa te ajute.

3. Transportul produselor. Daca tot ce vinzi este in format digital atunci ai scapat mult mai usor, dar pentru toti ceilalti trebuie sa fie ales o metoda buna, ieftina si fiabila de transport al produselor. Trebuie luate in calcul toate ofertele si sa alegi cea care ti se potriveste cel mai bine in functie de urmatorii factori: costul transportului, locatiile in care oferi acest serviciu (national, international sau poate doar un singur oras), birocratia necesara, usurinta de folosire, etc.

4. Procesatorul de plata. Ca si in cazul transportului, si aici trebuie sa cauti oferta cea mai potrivita pentru magazinul tau. Trebuie sa te uiti la: comisioane, modurile de plata oferite (carduri, transfer bancar, etc), tarile in care opereaza, timpul de decontare a banilor si usurinta de implementare in website. De preferat vrei ca procesatorul de plata sa iti ofere un plugin ce poate fi instalat direct in website fara ca tu sa mai pierzi timp si bani in dezvoltarea lui.

5. Creeaza politicile. Desi plictisitoare, politicile de retur, de confidentialitate, de cookie (GDPR-ul) si termenii si conditiile sunt pagini foarte importante si nu poti functiona fara ele in website.

6. Poze de produs profesionale. Dupa saptamani sau luni de munca sa creezi cel mai frumos magazin online, nu vrei sa distrugi totul cu poze de produs care arata foarte urat sau care nu se potrivesc cu design-ul ales. Vizualul este cel mai important element in online!

7. Copyright. De la descrierile produselor la textele presarate pe paginile din website, trebuie totul sa fie unitar si bine pus la punct. Evita descrieri generice si texte plictisitoare. Textele, impreuna cu pozele alese, dau personalitate website-ului si brandului tau. In acelasi timp ele sunt foarte importante pentru optimizarile SEO.

8. Marketing. Daca nu ai un brand cu notorietate si esti la inceput atunci trebuie sa iti pui la punct un plan bun de marketing. Stabileste un buget si nisa pe care vrei sa faci reclame. De la reclame pe Google Ads la postari pe social media, totul trebuie folosit ca sa atragi cat mai multi clienti. Un client fericit se poate transforma in multi clienti fericiti, dar trebuie sa ajungi la acel prim client si sa-l convingi sa cumpere de la tine.

Orice magazin online bun incepe prin formularea unui plan care ia totul in calcul, de la cum sa ajungi la success, pana la ce sa faci cand lucrurile nu merg bine. Acest lucru se aplica nu doar magazinelor online, ci si pentru orice business. La INOVEO ne ocupam de multe branduri care fie sunt la inceput de drum, fie sunt deja bine stabilite in piata. Te asteptam la noi pentru a discuta planurile tale de viitor.

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM