Branding Angst

Brand-ul Angst condimentat de Seed Consultants

 

Compania de consultanta de brand si design Seed Consultants, partener exclusiv al Landor in Romania, a finalizat procesul de rebranding corporatist al companiei Angst. Proiectul de rebranding a fost unul foarte complex, incluzand auditul si strategia de brand, arhitectura de brand, dezvoltarea identitatii vizuale si a manualului de brand, dar si strategia de brand engagement.

Fondata in 1991, compania Angst este prima fabrica privata din industria produselor de carne, avand o evolutie spectaculoasa de-a lungul anilor. Astfel, in prezent, compania este unul dintre cei mai apreciati producatori de carne, dar si unul dintre cei mai importanti retaileri, detinand un lant de 25 de magazine.

Tocmai datorita acestei dezvoltari extraordinare a companiei, echipa de conducere a Angst a simtit nevoia revitalizarii imaginii si alinierii arhitecturii de brand, apeland la serviciile Seed Consultants.

Proiectul de rebranding a fost demarat in mai 2008, cuprinzand mai multe faze. Intr-o prima etapa a fost dezvoltat auditul de brand, care a inclus interviuri cu cei mai importanti stakeholders. In continuare, au fost desfasurate mai multe workshop-uri cu o parte din angajatii din cadrul companiei Angst, in urma carora echipa de proiect Seed Consultants a elaborat platforma noua a brand-ului.

“Am utilizat Brand Driver PlatformTM unul dintre cele mai eficiente instrumente de branding, dezvoltate de partenerul nostru Landor, creand astfel fundatia strategica si creativa a brand-ului Angst”, spune Roxana Iancu, Project Manager Seed Consultants.

Identitatea vizuala a fost derivata apoi din Brand Driver Platform, fiind creata de Raluca Beldiman “Pinky”, Brand Designer la Seed Consultants, care a dezvoltat si manifestarile brand-ului si ghidul de identitate. “Cand vorbim despre Angst, ne referim la o echipa unita, ca o familie, care a continuat de-a lungul timpului sa dezvolte brand-ul Angst drept unul trainic si de prestigiu, care va oferi intotdeauna produse de calitate. Elementele simbolice portretizeaza Angst ca o marca de traditie, dar mai ales cu personalitate proprie si distinctiva pe piata. In aceasta categorie gasim simbolul unei flori regale, desenate special pentru Angst, la care am adaugat cele cinci stele detinute de brand, care vor continua sa stea la baza oricarui produs de calitate marca Angst”, explica Raluca Beldiman.

Logotipul este o reinterpretare contemporana a fontului gotic pe care il folosea brand-ul Angst, litera complet redesenata oferind forta si stabilitate. Autenticitatea si puterea de distinctie rezulta si din forma exterioara clasica ce cuprinde intregul desen, inspirata din povestea fierului forjat aplicat pe gardul vechilor case, conferind mai multa personalitate marcii.

Proiectul a inclus si elaborarea strategiei de brand engagement necesara pentru a face cunoscuta noua promisiune a brand-ului printre toti angajatii, etapa care a avut la baza studii cantitative si calitative desfasurate printre angajati.
Implementarea proiectului va fi un proces de lunga durata, noua identitate urmand a fi integrata si in brand-urile de produs din portofoliul Angst, dar si la nivel de retail.

La proiectul de rebranding au participat din partea Angst o echipa formata din: Sorin Minea, Presedinte Consiliu Administratie, Stefan Padure – Vicepresedinte, Monalisa Tudor – Marketing Manager, Maria Garoafa – Asistent Marketing.

Echipa de proiect din partea Seed Consultants a fost alcatuita din Roxana Iancu – Project Manager, Andreea Lupu – Brand Consultant, Raluca Beldiman – Brand Designer, Bogdan Diaconu – Brand Designer, Alina Balan – Project Executive.