Brand book pentru TEILOR

Un efort de branding marca INOVEO de care suntem foarte mandri.

Atunci cand lucram la un manual de brand (brand book), e un vibe foarte interesant la INOVEO. La modul general, manualul de brand este un proiect care te solicita serios. Cel putin asa cum il facem noi, chiar te solicita serios. Sunt cateva motive: e nevoie de multa atentie si minutiozitate ca sa nu scapi din vedere ceva important; pe urma, de ochi proaspeti ca sa verifici de 10 ori ca e totul in regula; in fine, de multa coordonare ca sa parcurgi toate declinarile brandului si sa specifici regulile. Si sa faci toate astea (adica peste 300 de pagini de simulari si exemple) repede si bine.

De ce atata efort? Pentru ca refuzam sa facem manuale de brand plictisitoare. Manualul de brand este un instrument pentru creativi, si-atunci noi incercam sa-l facem cat mai creativ si mai “inspiring” putem. Din experienta noastra, singura maniera in care poti sa faci ceva incitant si provocator – NU plictisitor – e sa-l faci cu placere si cu intelegere. Noi de asta suntem in industria de branding, pentru ca facem branding de placere. Adica ne place sa de fiecare data sa ne studiem in amanunt clientul, sa intelegem competitorii, sa ne cunoastem bine brandul si sa vorbim limba lui. In cateva saptamani de lucru pentru un client, devenim adevarati ambsadori de brand.

In cazul TEILOR, trebuie sa marturisim ca ne-a fost foarte greu la inceput. Cum sa fii eficient si sa te tii de treaba cu seriozitate cand trebuie sa analizezi competitori precum Tiffany, Cartier sau Graff? Am fi petrecut zile in sir pe site-urile lor numai sa ne uitam la bijuterii, iar cosurile de cumparaturi ar fi ajuns la valori ametitoare.

Lasand gluma la o parte (pentru ca un manual de brand e o treaba foarte serioasa), manualul de brand TEILOR a ajuns la forma finala in urma unui proces foarte complex de analiza si intelegere a brandului. Eficienta manualului nu vine doar din timpul necesar pentru design-ul propriu-zis. Vine mai din spate, din workshop-urile amanuntite si bine structurate in cadrul carora am luat cu adevarat pulsul brandului.

Faptul ca am cunoscut echipa TEILOR, top management si middle management, ne-a pus in contact cu cine sunt si ce vor cu adevarat sa reprezinte pe piata de bijuterii de lux si fashion din Romania si, mai nou, Europa. Prima propozitie din manualul de brand este rezultatul sesiunilor intense de brand DNA, in care am distilat, formulat si reformulat misiunea si valorile TEILOR, pana cand au ajuns sa fie la fel de bine slefuite ca un diamant.

TEILOR is the glocal contemporary creator of high-end jewelry. TEILOR honors its entrepreneurial stamina and its magnetic personal uniqueness with bold and unstoppable execution, upholding family spirit embedded with the legacy of gratitude and fulfillment.

Stii momentul acela cand iei in mana un lucru pe care l-ai facut tu si te apuci sa-l studiezi? Iti amintesti de ce ai luat anumite decizii, iti amintesti cat efort te-a costat fiecare, de ce ti-a placut si de ai ales asa… Si parcurgi obiectul respectiv cu nostalgie si cu satisfactia unui lucru in care ai pus ce aveai tu mai bun. Asa si noi cu produsele de branding care ies din mana noastra, cum ar fi acest brand book din care am putea cita in extenso, pentru ca ne plac formularile, ne place cum am reusit sa surprindem valorile TEILOR, ne place sa rasfoim.

Cel mai placut moment in viata unei agentii de branding este cand produsul este livrat, clientul e incantat (dovada testimonialul elogios pe care TEILOR a avut amabilitatea sa ni-l scrie), iar echipa poate sa rememoreze momentele care s-au intiparit in mintea fiecaruia dintre noi. Cum ar fi ca, pe durata creării layout-urilor pentru brand book, Catinca devenise Catrinel – dupa Catrinel Marlon (Menghia), ambasadoarea reala a brandului TEILOR de peste 20 de ani.

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM