7 motive pentru care ai nevoie de un rebranding

Tu iti pastrezi anumite preferinte cromatice in propria vestimentatie, dar cu timpul, ai inceput sa te imbraci totusi potrivit varstei si pozitiei tale sociale. Nu ar fi ciudat sa iesi imbracat pe strada cu hainele tale preferate din liceu? Sa nu mai vorbim de freza aia cool pe care o purtai cu mandrie in facultate, crezi ca mai este potrivita pentru tine acum?
Identic trebuie gandit si pentru brand-ul tau.

Rebrandingul este o miscare strategica de marketing in care brandul se redefineste, redeseneaza sau chiar repozitioneaza pe piata in care activeaza sau pe cea pe care vrea sa intre. El poate fi facut din considerente de imagine prin refacerea identitatii vizuale sau prin schimbarea de nume.

Mai jos gasesti 7 motive pentru care brand-ul tau ar avea nevoie de un rebranding strict din considerente de imagine.

1. Imaginea brandului tau nu mai corespunde timpurilor noastre.
Dupa multi ani in care brand-ul tau a activat pe piata cu succes, a venit timpul sa il imbraci in haine noi, contemporane cu anul in care ne aflam. Pana la urma nici tu nu te imbraci cu aceleasi haine de acum 10-15 ani.

2. Piata pe care activezi s-a schimbat.
Piata se schimba, competitorii tai se schimba, uneori chiar si regulile. Trebuie sa fii flexibil si sa te adaptezi din mers. Imaginea ta trebuie sa fie una adecvata. Cred ca nici tu nu te duci la opera imbracat ca la un concert rock si nici invers.

3. Brand-ul tau intra si pe alte piete fata de cele pentru care a fost construit si gandit initial.
Imaginea brand-ului tau se potriveste ca o manusa pietei pe care activezi, dar ce te faci cand vrei sa intri si pe altele noi? Si tu iti cumperi un costum nou si o pereche de pantofi cand incepi sa frecventezi alte cercuri sociale.

4. Traim in era digitala.
Identitatea ta vizuala trebuie sa corespunda cerintelor actuale, ea poate fi un adevarat rock star in print, dar, are de suferit daca nu este compatibila si in mediul online. Vorbim de culori, formate si dimensiuni pentru care identitatea ta nu a fost construita initial dar prin rebranding, are sansa de a se adapta mediilor de comunicare nou aparute.

5. Publicul tau tinta.
Pana la urma identitatea trebuie sa fie adecvata si potrivita publicului tau tinta. Generatiile se schimba, migreaza si apar tot timpul altele noi. Tu poate ai un business adresat unui anumit segment de varsta, fix. Segmentul respectiv imbatraneste si iti vine unul nou, iar tu trebuie sa fii pregatit pentru el.

6. Geografic.
Ai jucat cu succes pana acum pe piata locala, dar acum vrei sau trebuie sa activezi international. Pastreaza-ti ADN-ul, scapa de tot ce nu ti se mai potriveste si rebranduieste-te.

7. Restart-ul.
Un rebranding aduce de la sine nu doar o schimbare de imagine. El vine ca o reinventare a intregului tau business. Pentru angajati ar fi o confirmare ca brand-ul pentru care lucreaza este unul viu, pentru parteneri ca brand-ul cu care colaboreaza este unul adaptabil, iar pentru clienti ca este unul de-al lor.

In concluzie, ai grija de brand-ul tau sa fie curat, ingrijit si imbracat corespunzator!

Autor: Victor Calomfir – Brand Designer INOVEO