
Brand book pentru TEILOR
Un efort de branding marca INOVEO de care suntem foarte mandri. Atunci cand lucram la un manual de brand (brand book), e un vibe foarte interesant la INOVEO. La modul general, manualul de brand este […]
Un efort de branding marca INOVEO de care suntem foarte mandri. Atunci cand lucram la un manual de brand (brand book), e un vibe foarte interesant la INOVEO. La modul general, manualul de brand este […]
Robert la butoane, cu cateva scurte despre viata de agentie. Se mai poarta sa vorbim despre ce facem? Cum ar fi viata la birou. Ce mai invatam, ce mai aflam, ce mai stricam si indreptam. […]
Principiile de functionare ale obiectivelor fotografice seamana mult cu felul in care are loc perceptia vizuala umana. […]
In termeni simpli, combinatorii CSS sunt un mod care se pot “combina” selectorii bazat pe locatia unuia fata de celalalt in document. Acestia sunt: 1. Selectorul descendend, reprezentat printr-un singur spatiu intre selectorii folositi. In […]
La INOVEO intotdeauna cautam metode inovative si frumoase de a crea website-uri moderne si dinamice. Experimentarea in crearea de animatii CSS si JS este ceva ce eu fac saptamanal pentru a ma familiariza cu tehnologii […]
Una din functionalitatile CSS dorite de toti programatorii web era declararea de variabile, cunoscute acum si sub numele de proprietati personalizate. Inainte de introducerea lor nativa in CSS acum cativa ani, era necesara folosirea de […]
Cautarea online in care folosim doar vocea noastra este o tehnologie care se imbunatateste enorm de la an la an. Odata cu cresterea enorma in numarul de smartphone-uri si dispozitive IoT (Internet of Things), a […]
Deschiderea unui magazin online nu este o decizie ce poate fi luata fara a avea un plan bine pus la punct. Un website cu o componenta de magazin online precum WordPress impreuna cu Woocommerce nu […]
Animatiile dintr-un website pot transforma un layout simplu si plictisitor intr-unul dinamic si interesant ce va persista in mintea vizitatorului pentru multa vreme dupa ce a terminat umblat pe site-ul tau. O animatie populara este […]
Cand punem o imagine in website in general folosing formatele JPG, PNG si GIF, dar acestea nu sunt singurele formate ce pot fi introduse. Recent, WebP, un format creat de catre Google, a primit in […]
CSS poate fi folosit in multe moduri intr-un website: inline (scris direct in fisierul sursa php sau html), extern (se creeaza un fisier extern separat), intern (scrierea codului in sectiunea de <head>), sau prin alte […]
Aceste întrebări pertinente te vor ajuta să-ti găsesti agenția potrivită de branding care-ti va propulsa afacerea către succes. Drumul de la dezvoltarea unei afaceri pana la un brand nu e usor, indiferent in ce nisa […]
Scrierea de cod curat este una in cele mai valoroase atribute a oricarui programator. Este diferenta dintre un programator bun si unul excelent. Codul curat este un cod usor de citit, usor de modificat, usor […]
Trendurile in UI se schimba des. Unele rezista in timp altele sunt uitate foarte rapid. Am vorbit in alt articol despre Neumorphism care, desi inca este folosit ocazional, nu a devenit foarte popular in randul […]
Website-urile care au un design de tipul o singura pagina (one-page) sunt perfecte pentru brand-urile personale, produse specifice, startup-uri, portofolii sau freelanceri. Sunt usor de creat si pot fi gazuite pe servere mici care nu […]
“Lazy loading” este un mod de incarcare a imaginilor intr-un website care ajuta cu viteza a unei pagini web prin decalarea incarcarii pozelor pana cand acestea intra in zona vizibila a ferestrei la scroll. Acest […]
HTTP Stric Transport Security sau pe scurt HSTS este o metoda prin care un site ce foloseste HTTPS sa fie fortat sa foloseasca conexiuni securizate. Este un best practice pentru website-urile wordpress (si orice alt […]
Generatia milenistilor convinge parintii antreprenori ca prin rebranding se poate face diferenta in turism. O solicitare pe mail ne-a determinat sa ne urcam in masina la 5 dimineata, sa conducem vreo 470 de kilometri pana […]
“Daca in offline concurenta e mare la nivel de share voice si share of pocket, in online gradul de intensitate este la maximum, pentru ca iti imparti secunda nu numai cu competitorii tai directi, ci […]
Mallul este, practic, interpretarea occidentala si contemporana a ceea ce era odinioara – si mai este in multe orase – targul sau talciocul, in cultura micilor orase romanesti, adica acel eveniment saptamanal, intr-o zi specifica, […]
Datele structurate sunt o metoda de a descrie site-ul tau pentru un motor de cautare precum Google Search. Il poti folosi pentru carti, filme, produse dintr-un magazin si multe alte categorii. Pentru acest lucru a […]
Manipuland de multe ori blocuri mari de cod, o modalitate simpla de a evita greselile repetand codul de mai multe ori este folosirea unui shortcode. Un shortcode WordPress este o bucatica de cod dinamica si […]
Deoarece exista multe unitati de masura diferite in CSS, deseori iti pui intrebarea: care este cea mai buna varianta in acest moment? Cele mai populare unitati sunt px și %, insa nu trebuie sa ramanem […]
Animatia web este o modalitate puternica de a exprima idei, mesaje și concepte. Aplicata corect, trezeste la viata un site. Ca atare, principalul motiv pentru care se utilizeaza animatia web este cresterea gradului de utilizare, […]
“Your brand, fundamentally, is the bundle of thoughts, feelings, actions and impulses about you that people have out there in the world – and that’s why it’s so powerful.” Robert Jones Brandingul, din punctul meu […]
Unul din cele mai populare trend-uri din ultimul an este adaugarea a unei variante “dark” al temei unui website sau aplicatii. Dar acest trend nu este ceva nou ci este o revenire a look-ului pe […]
Fontul reprezintă 95% din design. Pare greu de crezut. Nu de putine ori m-am aflat in situatia in care un font specific sau o spatiere diferita a shimbat complet aspectul paginii. Este nevoie de multa […]
Pentru a castiga fidelitatea clientului, nu este de ajuns sa ai un continut de calitate, bogat sau bine structurat. Nu este de ajuns nici sa ai un design atragator, plin de animatii si culori. Mai […]
Clientii nostri ne intreaba des la meeting-uri de ce folosim WordPress ca platforma principala de dezvoltare a website-urilor noastre. Lansat in 2001, WordPress a ajuns sa fie CMS-ul (Content Management System) numarul 1 din lume […]
Ce este arhitectura de brand? Pe scurt, arhitectura de brand se ocupa cu gestionarea perceptiilor. Este tehnica folosita in strategia de branding pentru a organiza si structura portofoliul unei companii. Acesta poate include produse, servicii, […]
Initial create pentru folosirea impreuna cu SVG-uri, filtrele CSS sunt o metoda foarte puternica de manipulare a elementelor din website prin post-procesare, in special acum cu trend-urile de folosire de mult blur sau culori mute […]
Crearea unui website este un pas important pentru orice afacere, dar putina lume stie ce implica crearea acestuia si ce este necesar. In primul rand trebuie sa decizi ce fel de website doresti. Este magazin […]
Un pas important pentru orice afacere este crearea unui website. Fie ca ai un business mic local sau o afacere multi-nationala, prezenta online a ajuns sa fie esentiala tuturor, ea fiind cheia succesului. Dar de […]
“Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.” – David Ogilvy Pentru o buna intelegere, trebuie sa vizualizezi. In procesul de branding sau rebranding, intelegerea proiectului provine […]
Exista multe motive pentru care unele aplicatii web sau website-uri continua sa foloseasca tehnologii web invechite sau nepotrivite. Principalele sunt lipsa de dezvoltare continua focusata pe updatarea tehnologiilor folosite si dorinta de a mentine compatibilitatea […]
O data cu aparitia primelor smartphone-uri, design-ul site-urilor s-a schimbat radical. Unul din cele mai folosite buzzword-uri cand vine vorba de crearea de website-uri este “responsive”. El reprezinta o metoda sau filozofie de dezvoltare a […]
Cand planeta s-a oprit in martie si aprilie, brandurile au mers mai departe. Care au fost strategiile pe care le-au adoptat companiile in acea perioada? Daca vorbim strict de perioada de urgenta deciziile de marketing […]
Constructia si implementarea unei identitati vizuale se desfasoara in mai multe “seturi” exact ca intr-un meci de ping-pong. Fiecare etapa trebuie parcursa si niciodata sarita. Astfel ca agentie ne este “servit” un brief iar noi […]
Cand dezvoltam namingul sau look&feel-ul – cele 2 etape creative intr-un proces de re/branding avem multe idei care pleaca din ADN-ul brandului. Cand zic multe, chiar sunt multe. Daca dezvolti 100 de idei, una dintre […]
Alaturi de logo/logotype, supergraphic, layout, paleta cromatica, familia de fonturi si iconografie, imageria isi are rolul ei bine definit in crearea unei identitati vizuale. Ca vorbim de un stil intreg de fotografie sau de un […]
Stau de vorba cu multe startup-uri. Drumul unui antreprenor e sinuos. Mai ales daca vine dintr-o multinationala. Din exterior pare simplu. Cantaretii au voce. S-au nascut cu talent. Pictorii, la fel. Hagi, Nadia sau Halep […]
Fata de inceputurile sale din anii 90, CSS-ul (Cascading Style Sheets) a evoluat enorm cu functii din ce in ce mai puternice care ofera multe tool-uri dezvoltatorilor de website sa isi vada vizunea lor pusa […]
Confruntată cu o adevărată revoluție anul trecut, industria de retail a traversat modificări majore ale comportamentelor de consum, a descoperit universul online și a fost presată să adopte tool-uri digitale și să conecteze canalele de […]
Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, […]
Alaturi de logo/logotype, supergraphic, paleta cromatica, familia de fonturi, layout si imagerie, iconografia isi are rolul ei bine definit in alcatuirea identitatii vizuale. Ca vorbim de un set de iconuri, de pictograme, de semne si […]
Sincer, nici nu stiu cand au trecut. De indata ce totul era set up si am inceput sa lucrez la primul proiect, am ramas lipit de tastatura. Atat de mult m-a captivat si ma captiveaza […]
Suprarealismul este un curent aparut la inceputul secolului 20, poetul avangardist Guillaume Apollinaire fiind primul care a folosit acest termen. Andre Breton, reprezentant al curentului, spune in manifestul sau din 1924 ca suprarealismul este o […]
Este foarte usor ca un website care functioneaza perfect astazi sa inceapa sa faca probleme maine. In cele mai urate cazuri te poti trezi cu un el complet nefunctional, cu datele pierdute si daca nu […]
Acest material s-a nascut in urma mailurilor primite de la clienti. Primim briefuri complete care se intind pe pagini intregi si care ne ajuta sa construim o abordare cu timing si buget. Primim si mailuri […]
Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]
In aceasta serie de articole vom discuta despre viitorul internetului si tehnologiile care vor ajunge in curand in calculatoarele si telefoanele tuturor. HTML-ul, mai exact HyperText Markup Language, este limbajul internetului dezvoltat de catre WHATWG […]
Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]
Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, […]
Fie că vorbim de branding de produs, de companie sau de angajator, 2020 a venit cu lecții de neuitat pentru ownerii de branduri. Anul care se încheie a fost dominat de responsabilitate socială și sustenabilitate, […]
Când companiile pun ideile, valorile și credințele mai presus de produsele lor, iar consumatorii se identifică cu acestea la nivel personal, rezultatul poate fi uimitor. Clienții se transformă în cumpărători loiali, iar numărul fanilor adevărați […]
Noutate, brand, design, statut. Așa se poate rezuma pe scurt procesul de selecție a unui brand de către membrii Generației Z, iar criteriile lor aparte de selecție determină companiile să își adapteze produsele și campaniile. […]
Crescut, dospit in criza. Proaspat scos din cuptor azi. Homebakers. Acesta e unul din acele proiecte nascute in plina pandemie. Cand a sunat @Daniel Nicolae sa ne intrebe daca vrem un proiect misto… am trait […]
Acum antreprenorii primesc bani pentru branding prin OUG130 pana la sfarsitul anului. Ce tip de IMM-uri pot accesa acesti bani? IMM-urile afectate de pandemie pot face branding pe Capital de lucru. Pe langa chirie, echipamente, […]
La o discutie cu un client am fost surprinsa ca departamentul de contabilitate a inregistrat factura serviciilor noastre de branding in cheltuieli de reclama / publicitate. Daca brandul este acel activ intangibil in care investesti […]
Fara o comunitate de consumatori, un brand nu exista decat pe hârtie. Brandul, chintesenta unui set de valori, aduna in jurul lui un grup de oameni care cred in aceleasi lucruri, asadar fidelizarea clientilor este […]
In teorie, e simplu sa transformi un magazin intr-o destinatie de shopping. Nu trebuie decat sa creezi o comunitate, sa oferi clientilor un mediu interactiv si sa iti comunici corect brandul. De Dochita Zenoveiov Peste […]
Pare simplu, accesibil si rapid sa construiesti un brand in online, dar in realitate nu este deloc asa. Online-ul este un mediu sofisticat si fragmentat, in care metrics-urile se schimba permanent, iar consumatorii sunt supusi […]
Pe post de madlena lui Proust Azi, am fost oprita dupa 4 confcall-uri de dezvoltare de brand CHIAR de brandul insusi… Stiti cum iti sare inima din piept cand te trage un politist pe dreapta, […]
De ce e bine sa se implice brandurile in comunitate in perioada afectata de Covid-19? De ce e bine sa comunice ca se implica? Si cum ar trebui sa-si aleaga brandurile actiunile in care se […]
Proiectul BIOFARM a fost pentru mine prima mare companie listata la Bursa de Valori Bucuresti. Pana la acel moment nu stiam de bunele practici in domeniu si recomandarea celor de la BVB de a comunica […]
Într-o criză fără precedent ce creează multă panică în rândul consumatorilor, comunicarea trebuie bazată pe empatie. Orice brand care vrea să rămână relevant în piață și să supraviețuiască coronavirusului va comunica și va demonstra grija […]
De la o simplă etichetă la un brand strategic Mult timp, private label a fost asociat cu imaginea unor produse ieftine, care răspund unor nevoi de bază ale consumatorilor, incapabile de a crea emoție prin […]
Marius Chiriac Web Innovator Sunt printe putinii fericiti care au un job ce nu este legat automat de o cladire anume. Ca programator nu am avut probleme cu tranzitia de la birou la munca acasa […]
Fie ca vrem sau nu, suntem nevoiti sa folosim un browser ca sa accesam internetul. Din acest motiv trebuie sa avem grija de ce facem, ce vizitam, ce instalam si cum le folosim ca sa […]
Comunitatea de web designeri cauta tot timpul lucruri noi pe care le pot folosi in constructia de aplicatii web si website-uri. Unul din trendurile de UI cele mai noi si mai discutate in 2019 si […]
Cu siguranta si voua vi s-a mai spus “relaxeaza-te, lucrurile bune vor veni atunci cand te astepti mai putin”. Mereu am privit indoielnic aceasta zicala, insa acum, cu riscul de a suna a cliseu, este […]
Inca din bancile facultatii sau ca proaspat absolvent, designerul are mai multe optiuni, mai multe directii ce poate urma, profesional vorbind. Cum vorbeam intr-un articol anterior (Emotia primului ambalaj desenat) profesia de designer a fost […]
In ultimul deceniu profesia de graphic designer a fost segmentata in cat mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, brand product identity, layout designer, game designer, si lista poate continua, […]
Impreuna cu Javascript, CSS este una din tehnologiile care a evoluat multa vreme fara standarde bine definite si reguli care sa fie urmate de toti cei care le-au implementat. Fiecare browser are modul lui diferit […]
In multe foarte multe domenii scoala reprezinta baza, punctul de plecare, rampa de lansare pentru viitoarea cariera. Meseria de designer nu face nici ea exceptie. Pentru cei ce opteaza pentru cariera de designer asteptarile sunt […]
Internetul a ajuns sa fie prezent in viata tuturor printr-o evolutie rapida a technologiilor care formeaza tot ce stim noi despre acesta. Cu viteze din ce in ce mai mari oferite de providerii de internet […]
A fi poliglot inseamna, in cei mai simpli termeni, a castiga un salariu mai mare. Cineva care stie germana si engleza poate castiga cu pana la 25% mai mult decat cineva care stie doar engleza. […]
Ce genereaza emotie in interactiunea brandului cu consumatorul? Emotia este cea care, de multe ori, ne guverneaza gandurile, actiunile si deciziile, inclusiv cele legate de achizitiile pe care le facem. Iar importanta acesteia in crearea […]
Da! In acest articol iti vom impartasi cateva din secretele care stau la baza unei identitati vizuale reusite. Insa pentru ca nu poti pregati o reteta fara sa stii ce anume gatesti, hai sa vedem […]
In primul articol din serie v-am povestit despre “intrarea” mea in lumea programarii web. In postarea de astazi va voi povesti despre cum am reusit sa capitalizez informatia acumulata in perioada de descoperire. Ca orice […]
JavaScript este cel mai popular limbaj de programare din lume. Daca e sa ne luam dupa cei de la W3Techs, JS sta in spatele a 95% din website-uri care folosesc client-side scripting. Explozia in popularitate […]
Numele meu este Dan, iar in seria urmatoare de articole o sa va povestesc parcursul carierei mele de programator. Aceste randuri pot fi folosite ca motivator sau ghid pentru cei ce vor sa descopere tainele […]
Tu iti pastrezi anumite preferinte cromatice in propria vestimentatie, dar cu timpul, ai inceput sa te imbraci totusi potrivit varstei si pozitiei tale sociale. Nu ar fi ciudat sa iesi imbracat pe strada cu hainele […]
Brandingul este mai mult decat un logo atractiv sau un nume sonor. A creste un brand inseamna a comunica eficient povestea acestuia. Zi de zi. An de an. Insa, in era digitala, este putin descurajant […]
Doua din legile nescrise pe care toti programatorii ar trebui sa le urmeze sunt in primul rand sa nu se opreasca niciodata din programare si in al doilea sa nu se opreasca niciodata din invatat. […]
Manualul de brand, Brand book, Brand guidelines, Brand standards sau Style Guide este acel document oficial de manifestare a identitatii vizuale, un ghid de folosire al logo-ului, un set de reguli bine stabilit de pozitionare, […]
In functie de complexitatea unui proiect un programator trebuie sa stie ce aplicatii, hardware si resurse online trebuie sa foloseasca ca sa fie eficient. Incepatorii se lovesc des de un zid urias de informatii online […]
Businessul nostru este foarte corect. Ne recrutam angajatii, nu ii furam de la competitie asa cum fac altii. Ne platim corect angajatii. Produsele noastre sunt de cea mai buna calitate. Dar sunt cativa jucatori in […]
Arhitectura creierului aparent simpla cu ochiul liber devine tot mai complexa la microscop. Materia cenusie consta in miliarde de neuroni. Ca o antena ea primeste mesaje de la alti neuroni cu ajutorul dendritelor care sunt […]
Calatoresc mult in tara. Mergeam la o intalnire pe timp de noapte. Limita de viteza 90 km/h. In fata mea un tir. In stanga linie continua. Tirul facea regulile pe sosea. Singurul plus era ca […]
Momentan nu suntem o fundatie. Trebuie sa ne platim echipa, chiria, utilitatile, sa investim in echipa. A plati ore de consultanta este o forma de respect. Timpul alocat unui proiect indiferent in ce faza este […]
Am cerut o oferta de pret, iar persoana de la celalalt fir al telefonului imi spune ca imi va pregati o metodologie. Ce e metodologia asta? De ce am nevoie de ea cand eu vreau […]
Se vorbeste foarte mult in ultima perioada la conferinte, pe youtube, in posturile de pe linkedin despre experiente de brand [brand experience]. De ce avem nevoie de experiente? Sau care e legatura? Doar experienta e […]
Dilema clientului nostru: Ce sa aleg? Agentie branding, freelancer sau sa-mi angajez echipa de marketing? Ne-am intalnit recent cu un antreprenor care ne-a inspirat sa scriem acest post. Ne grabim s-o facem sa nu pierdem […]
Pentru a-ți cumpăra produsele, consumatorul trebuie să-ți cunoască brandul, să-l placă și să aibă încredere în el. Toate aceste lucruri nu se realizează peste noapte și nici dintr-o întâmplare, ci trebuie construite printr-o strategie clară […]
Securitatea website-ului si a informatiilor stocate pe server este o problema cu care se confrunta toata lumea zilnic. Nu exista o solutie care sa rezolve toate probleme si sa iti ofere protectie 100%, dar sunt […]
Alegerea unui plan de hosting potrivit site-ului tau este esentiala. Indiferent de cat de mult lucreaza un programator la un website incercand sa-l optimizeze si sa-l faca sa se incarce cat mai repede, un server […]
Copy-paste sau autenticitate, de unde vine cel mai mare castig? Relevanta si diferentiere – acestea sunt cele doua coordonate majore pe care se construieste un brand. Si, desi calea cea mai simpla este sa te […]
Daca un design bun face ca website-ul tau sa iasa in evidenta fata de competitori, animatiile vor da suflet acestuia si vor incanta vizitatorii. Animatiile dintr-un website pot fi foarte complicate, uneori fiind necesar sa […]