Constructia unui brand ar trebui sa fie asemenea construirii masei musculare, un proces bine cantarit si centrat pe pastrarea egalitatii de brand pe lunga durata. Majoritatea celor care au incercat in mod serios sa isi creasca masa musculara stiu ca exista doua feluri de a-ti creste muschii:
1. Prin cresterea rapida, ce poate fi atinsa prin tras de fiare ca un nebun, castigand greutate excesiva, ajungand sa-ti umpli corpul cu tot felul de suplimente ce variaza de la nevinovatele proteine, pana la steroizi anabolici ilegali;
2. Prin crestere mai inceata, dar permanenta, ce se poate atinge prin a-ti analiza cu atentie posibilitatile corpului, si a-ti pune la cale cu atentie un plan care sa ti le evidentieze. Masa musculara creste in mod evolutiv, si in loc sa te bazezi pe suplimente, dieta trebuie schimbata la una variata si bogata in proteine.
Poate te intrebi acum, ce treaba are toata chestia asta cu constructia unui brand? Asemenea construirii de masa musculara, construirea unui brand ar trebui sa fie un proces bine pus la punct, concentrat pe crearea si pastrarea consecventei de brand pe termen lung. Desi castigurile rapide, cum ar fi cresterea awareness-ului sau castigarea unui segment de piata aduse de masurile tactice ca advertisingul proactiv, promotiile si discounturile nu contribuie la formarea unei imagini puternice si durabile a brandului propriu in mintea consumatorului.
Brandurile puternice au nevoie de mult timp sa fie construite. Atat de mult timp cat au nevoie organizatiile din spatele lor sa capete o perspectiva de lunga durata sustinuta de viziune, incredere si angajament. Un exemplu, ar putea fi brandul berii Corona a lui Grupo Modelo. In ciuda impresiei generale, ca orice bere venita din Mexic ar fi in mod automat una inferioara, Grupo Modelo a reusit sa pozitioneze Corona, drept o bere premium in Statele Unite, unde este in prezent berea de import numarul 1. Corona a reusit sa cultive o imagine a “mexicanitatii” si a “vacantelor intr-o sticla” pentru care merita sa sa platesti un pret special.
Totusi, Corona ar fi putut sa mearga pe o alta cale si sa fii supus brandul la o politica de reduceri, lucru care in mod indiscutabil ar fi oferit Coronei o anumita portiune din piata. Insa, a creste in mod sustinut un brand nu poate fi facut doar prin promotii si reduceri, ci mai degraba brandul are nevoie sa construiasca relatii cu consumatorii, sa le inspire loialitate si sa ii convinga sa plateasca preturi mari pentru produsele sale.
Este tentant sa tintesti pentru castiguri rapide si sa iti umfli in mod artificial muschiul brandului, dar daca doresti sa construiesti un brand puternic care sa ramana pe termen lung, ar fi bine sa renunti la “steroizi” si sa incerci poate un sandvis cu ton.

sursa: landor.com