Ce este Brandathlon?

Brandathlon este o competitie pentru fiecare antreprenor care este interesat sa treaca la un alt nivel al business-ul sau, implicit, sa-si creasca vanzarile. Se adreseaza brand-urilor romanesti care s-au pus la punct pe partea de productie, distributie si vanzari, dar isi doresc sa puna accent pe imaginea care aduce mereu noi oportunitati.
Brandathlonul, triatlonul brandurilor romanesti entuziaste, are trei etape: inscrierea, jurizarea, decernarea premiului si dezvoltarea proiectului de branding. Finalitatea este un premiu de 10.000 Euro, concretizat intr-un proiect de branding pentru un produs pe a carei imagine nu a avut timp antreprenorul roman sa puna accent.

Ce este brandingul?

Branding-ul este un proces care poate fi asemanat cu constructia unei case, unde avem prima data in minte ce vrem si pentru cine este ea, dupa care incepem sa turnam fundatia, sa ridicam peretii, urmand ca ulterior sa intervina partea de design si culori. Branding-ul este un proces prin care se construieste un brand care poate sa dureze de la 7 pana la 10 ani.

Ce este rebrandingul?

Rebranding-ul este un proces care se adreseaza unui produs care exista deja, pe care piata il cunoaste, care are o baza de clienti, insa se doreste un element nou, fie ca este vorba targetarea de noi clienti sau aparitia unui sortiment nou dintr-o anumita gama.
Rebranding-ul se poate aplica oricarui business existent pe piata care are un logo sau o sigla invechita, insa acum, isi doreste sa se adrese unui public atent la tendintele din design, sau are nevoie de o comunicare mai tinereasca.
La procesele de rebranding este foarte important de luat in seama publicul deja existent, astfel incat, cu un proces de rebranding sa nu se indeparteze publicul, ci sa se maximizeze ceea ce exista deja si sa se aduca lucruri noi, care sa duca la o crestere a numarului de clienti sau a marjei de profit.
Intr-un proces de branding este esentiala o ascultare proactiva a antreprenorului, dar si a clientilor, deoarece ei sunt cei care genereaza venituri, si este esential de vazut parerea lor in ceea ce priveste un anumit produs sau serviciu.
Este un domeniu care creste foarte mult in Romania, intr-o perioada in care se dezvolva foarte mult brandurile romanesti, cele care la inceput s-au concentrat pe productie, pe calitatea produsului si a serviciului, pe distributie si vanzari, pe lucruri functionale care fac ca business-ul sa mearga, si abia acum realizeaza ce mult le-ar ajuta o comunicare buna, un ambalaj nou, o carte de vizita sau o mapa care sa aiba foarte bine prezentate produsele si serviciile, practic zona de imagine care aduce noi oportunitati.
Pentru a deveni un lider, un brand trebuie sa comunice foarte mult, deoarece un brand este de notorietate atunci cand exista, comunica, este cunoscut si recomandat.

Poti asculta tot interviul aici: http://www.radioromanul.es/interviuri/brandathlon-interviu-cu-dochita-zenoveiov/